torstai 23. elokuuta 2012

Croak!/Kraak!

Hello!

I was wondering a new topic for my next painting. Somehow I came up with a crow. 
I toughthow should I place it in the picture. I decided to paint it croaking high up in 
a three and view it from frog perspective. Sketching took a while and the crow in 
the painting is fifth version of the bird. The background also gave me few grey hairs. 
First it was white, then red, white again, blue and finally grey. I decided to paint the 
crow on the highest branch of deadwood, croaking, full moon on its backgound. I painted everything over with thinned black to create haze of the night. Last I painted the full 
moon and reflection on the crows eye.




Moro!

Mietin jonkin aikaa sitten uutta aihetta taululleni. Jotenkin keksin ottaa aiheeksi korpin. 
Mietin sille sopiaa asentoa ja sommitelmaa kuvaan. Päätin maalata korpin raakkumaan 
puun latvaan ja kuvata sen alaviistosta. Korpin sommittelu kesti yllättävän kauan ja 
taulussa oleva korppi taitaa olla viides versio linnusta. Myös taustan hakeminen vei 
aikaa. Tausta oli aluksi valkoinen, sitten punainen, taas valkoinen, sininen ja lopulta 
harmaa. Päätin maalata korpin istumaan katkenneen kelon ylimmälle oksalle ja 
raakkumaan täysikuu taustalla. Maalasin kaiken yli ohennetulla mustalla luodakseni 
yön utuisuutta ja viimeiseksi maalasin täysikuun ja heijasteen korpin silmään.






Croak!, 2012, acrylic on canvas, 100cm x 100cm, PAINTED OVER

Frank SamuRai


Kraak!, 2012, akryyli kankaalle, 100cm x 100cm, YLIMAALATTU

Frank SamuRai

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti